Sidor

torsdag 9 april 2009

Sidor om DT-alster och Photoshop!

Nu är det vår och påsk i min blogg!
Ja i alla fall min header!
( ett gammalt påskkort som jag hittade i en låda).
*****
Blev inspirerad av Annica,
som firar påsk i sin blogg med att uppdatera varje dag!
Kolla in i hennes blogg och se allt fint hon skapar!
Ett "påskrace" som hon kallar det för.

Ska försöka med detta jag också,
att uppdatera varje dag denna helg,

men allt pyssel jag visar
kommer inte att vara påskrelaterat.
*****
Ja här kommer nu
lite av det jag pysslat med den senaste veckan!
Först ut är 2 sidor till mitt veckoalbum.

Vecka 7

Denna vecka fick jag mitt första DT-kit
av Jessica på House of Inspiration.
Gick några dagar och funderade vad jag skulle göra,
men sedan lossnade det.
En sida till mitt BOM album,
2 layouter till A-S album och så ett kort.
Tack Jessica för härliga papper,
band och blommor att skapa med!
*****

Vecka 8

Försöker lära mig Photoshop, vilket inte är så lätt på min dator.
Har en MAC ( på kursen lärde vi oss i PC)
och programmet jag har är på engelska
(på kursen var allt på svenska) så det är en hel del huvudbry!
Men, men skam den som ger sig.
Övning ger färdighet har jag hört!
På denna sidan fick ANKAN vara i fokus,
eftersom vi använde just detta motiv
väldigt mycket under kursen.

*****
Välkommen i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar