Sidor

torsdag 26 november 2009

Mera julkort!

Tjoho,
nu har jag dragit igång med julkorts tillverkningen!

Fast egentligen
gjorde jag de första korten redan i början av detta året,
MEN sedan kom jag av mig...

Har fått ett härligt DT-material av Jessica (House of Inspiration)
och av det läckra mönsterpapperet
”Ancestral Pocket Watch” från TPC gjorde jag dessa två kort!

Hittade en kul kortvikning som jag bara måste pröva!
Kallas för ”Easel Card" eller "Staffli kort"
( I mitt förra inlägg visade jag en variant av detta kortet)
Passade så bra till detta julkort eftersom jag ville
att mottagaren skulle kunna ha det stående framme.


--- Kortet ihopvikt ---

Familjefotot är utskrivet på ljus cardstock
(skuret i A4 storlek) och det blev plats för 8 foton.
Så nu blir det fler än en
som kommer att få denna varianten av julkort från mig.



Använde här det fina mönsterpapperet
”Ancestral Pocket Watch” från TPC,
den söta spetsen, ett brunt organzaband,
blommor (Gerbera, säljs i lösvikt) och söta små knappar!
Allt material från House of Inspiration!



För att kortet ska stå upp
vek jag en blomma och sydde fast en knapp.


--- här finns plats för en liten hälsning ---

Ja detta var min variant av denna vikning.
Vill du prova du med gå in HÄR för en tutorial.

*****

Här kommer ett vanligt 15x15 kort också.



Tycker det är så kul med ”distressrutor”,
så på den infärgade rutan
använde jag flera röda nyanser av Distress Ink.
Stämplade sedan texten Stilla natt, en stämpel från Inkido.
Embossade en stjärna (Heindesign) i Guld.



Till sist en underbar spets ,
lite ”bling” från Prima Marketing
och i dessa satte jag små stickers.

Vill du testa själv att göra distressrutor,
så hittar du en beskrivning i Inkywings blogg,
HÄR!



Kram

2 kommentarer:

  1. Åh, vilken rolig modell på kort! Och en massa annan fin inspiration fanns här med!
    //Sissi

    SvaraRadera
  2. Helt underbart fina kort! Fotografiet på julkortet ser roligt ut, skoj för era nära och kära att få det!

    SvaraRadera