Sidor

måndag 13 april 2009

Vänskap är livets poesi

Så är det då sista dagen på denna påskhelg,
och vilken helg det varit!
Sol och värme, vi har grillat flera gånger, gått på påskgudstjänster,
ätit mycket godis och vi har tagit det lugnt och vilat upp oss.

*****
I dag hade jag tänkt att visa er en påsklayout,
så här på påskens sista dag, men den är inte riktigt färdig ännu.

Istället visar jag er ett kort
som jag gjort av material från House of Inspiration.


Ett kort ”med mycket värme” blev det!
(Eller kanske det är en liten tavla?)
Söta barn, ett hjärta, text om vänskap,
rosor och stenar som glimmar!

Allt material är från butiken
(med undantag av den lilla text remsan).
Mönsterpapper från My Mind´s Eye collection ”Wild Asparagus”.


Kakservetten har jag chalkat med lite rosa,
grönt och brunt för att fånga upp färgerna i bilden,
och för att den skulle smälta in lite bättre.
För att få lite djup satte jag 3D-kuddar under servetten,
även under den lilla text-remsan.


De söta rosorna ville jag ha med
och så självhäftande Rhinestone´s Bronze lite här och där.


2 kommentarer:

  1. Tack för din kommentar hos mig.

    Din sida är jag inne på minst en gång varje dag. Lika spännande varje gång att kolla in det du håller på med/har gjort.

    Kul att ses på lördag igen.
    /Ingela K

    SvaraRadera
  2. Jag såg kortet i House... blogg. Så söta ungar och underbara färger.
    Ha en fin arbetsvecka!
    KraM

    SvaraRadera